Integritetspolicy (Privacy Policy)
Introduktion
Strint AB (“Strint”, “vi”, “oss”) värnar om din personliga integritet. Den här policyn förklarar vilka personuppgifter vi behandlar, varför och hur länge – samt vilka rättigheter du har. Vi följer Dataskyddsförordningen (GDPR) och tillämplig svensk lag.
Personuppgiftsansvarig
Strint AB
Org.nr: 556854-4760
Adress: Edinsvägen 10 Nacka
E-post: info@strint.se
Webb: www.strint.se
Strint AB är personuppgiftsansvarig för behandlingar som beskrivs i denna policy.
När samlar vi in personuppgifter?
Vi samlar in uppgifter när du:
kontaktar oss, bokar samtal/workshop/föreläsning eller begär offert
deltar i våra tjänster (t.ex. workshops, individuella samtal/coaching, AmbitionProfile-kartläggning)
anmäler dig till nyhetsbrev eller laddar ner material
använder våra digitala plattformar/tjänster (t.ex. Myflow, Calendly, Zoom– se “Personuppgiftsbiträden”)
Vilka personuppgifter behandlar vi?
Kontaktuppgifter: namn, titel/roll, e-post, telefon, företag/organisation.
Boknings- och ärendeuppgifter: valda tjänster, mötestider, korrespondens, anteckningar kopplade till uppdrag.
Faktureringsuppgifter: fakturaadress, referenser, i förekommande fall person-/organisationsnummer.
Deltagaruppgifter i program/kurser: ev. kostenkäter (t.ex. allergier), ålder/spann, yrkesroll.
Teknisk data: IP-adress, enhets- och loggdata, cookie-information (se “Cookies”).
Känsliga uppgifter (endast efter uttryckligt samtycke): om våra uppdrag berör hälsa/stress/återhämtning kan uppgifter som anses känsliga förekomma. Dessa behandlas endast när det är nödvändigt för den aktuella tjänsten och endast efter tydligt informerat samtycke.
Ändamål och rättslig grund
Vi behandlar personuppgifter för att:
Leverera avtalade tjänster (bokning, genomförande, uppföljning, support).
Rättslig grund: Avtal/intresseavvägning.
Sköta kundrelation och försäljning (offerter, mötesbokningar, kundkommunikation).
Rättslig grund: Berättigat intresse.
Marknadskommunikation (nyhetsbrev, inbjudningar, relevant information).
Rättslig grund: Samtycke (du kan när som helst återkalla).
Fakturering och bokföring.
Rättslig grund: Rättslig förpliktelse.
Utveckla och förbättra våra tjänster och webb (statistik, analys).
Rättslig grund: Berättigat intresse.
Hälsorelaterade uppgifter i uppdrag (t.ex. stress-/återhämtningsdata) endast om nödvändigt och med uttryckligt samtycke.
Rättslig grund: Samtycke (kan återkallas).
Vi säljer inte dina personuppgifter.
Lagringstider
Kund- och uppdragsdata: sparas så länge det behövs för att uppfylla ändamålen och avtalade åtaganden.
Bokföringsunderlag: i regel 7 år enligt lag.
Marknadskommunikation (nyhetsbrev): tills du avanmäler dig eller som längst 24 månader efter senaste interaktion.
Samtyckesbaserade, känsliga uppgifter: endast så länge det är nödvändigt för uppdraget eller tills samtycket återkallas.
Mottagare och personuppgiftsbiträden
Vi kan anlita betrodda leverantörer som behandlar uppgifter för vår räkning, t.ex.:
IT-, drift- och molntjänster: [Microsoft/Google]
Boknings-/kursplattformar: [MyFlow/Kajabi/Calendly]
Kommunikation/video: [Zoom/Teams]
Nyhetsbrev/CRM: [Mailerlite/HubSpot/Brevo etc.]
Ekonomi/fakturering: [Fortnox/Visma/Account on Us]
Med alla biträden har vi personuppgiftsbiträdesavtal. Dina uppgifter delas inte med tredje part för deras egen marknadsföring.
Överföringar utanför EU/EES
Om uppgifter överförs utanför EU/EES (t.ex. vid molntjänster) säkerställer vi lagliga skyddsmekanismer, såsom EU-kommissionens standardavtalsklausuler (SCC), kompletterade skyddsåtgärder och riskbedömningar. Vill du veta mer – kontakta oss.
Säkerhet
Vi arbetar med lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder (åtkomstkontroll, kryptering där det är relevant, loggning, behörighetsstyrning, utbildning). Ingen överföring är helt riskfri, men vi vidtar rimliga åtgärder för att skydda dina uppgifter.
Dina rättigheter
Du har rätt att:
få bekräftelse på om vi behandlar uppgifter om dig och få tillgång till dem (registerutdrag)
begära rättelse av felaktiga uppgifter
begära radering eller begränsning i vissa fall
invända mot behandling som grundas på berättigat intresse
återkalla samtycke när som helst (gäller framtida behandling)
få ut dina uppgifter i ett strukturerat, maskinläsbart format (dataportabilitet)
Hör av dig till info@strint.se för att utöva dina rättigheter. Du har också rätt att klaga hos Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du anser att vi behandlar dina uppgifter felaktigt.
Barn
Våra tjänster riktar sig till vuxna. Vi samlar inte medvetet in personuppgifter om barn utan vårdnadshavares samtycke.
Cookies
Vi använder cookies för nödvändiga funktioner, statistik och eventuellt marknadsföring/analys via tredjepart ([ange t.ex. Google Analytics/Meta/LinkedIn Insight Tag om aktuellt]). Du kan hantera cookies i din webbläsare. Läs mer i vår Cookiepolicy.
Kommunikation och avregistrering
Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrev eller marknadsföring via länk i mejlet eller genom att kontakta oss på info@strint.se. Vi uppdaterar då våra register utan onödigt dröjsmål.
Personuppgiftsincidenter
Vid en personuppgiftsincident följer vi gällande lag, inklusive anmälan till IMY och – när det krävs – information till berörda individer.
Ändringar i policyn
Vi kan uppdatera denna policy. Den senaste versionen finns alltid på [www.strint.se/integritetspolicy]. Väsentliga ändringar kommuniceras tydligt.
Senast uppdaterad:2025-10-13
Kontakt
Strint AB – Integritet
E-post: info@strint.se
Adress: Edinsvägen 10, 131 45 Nacka
Short English Summary (optional for your site)
Strint AB processes personal data to deliver our services (workshops, coaching, assessments), manage customer relations, and send relevant updates (only with consent). We never sell your data. Where data is processed outside the EU/EEA, we use appropriate safeguards (e.g., EU SCCs). You have the right to access, rectify, erase, object, restrict processing, and withdraw consent at any time. Contact:info@strint.se. Full policy in Swedish above.